+Fråga!

Martina;hejsan! har några frågor: hur hade du råd med att åka på ett utbytes år? hur var det första skoldagen, kände du någon innan du började? är cheerleading dräkterna dyra? vad måste du betala själv och vad betalar dina värdföräldrar? tacksam för svar :)

Hejsan! Mina föräldrar tog ett lån åt mig på banken, som jag sedan ska betala av i all framtid typ :) eller, inte all framtid, men när jag börjar jobba och så :) Så det var inga problem med det :) Sedan har jag jobbat hela året för att få ihop fickpengar till mitt år, har sommarjobbat på dagkollo, jobbat hemma och sparat lite av mitt studiebidrag varje månad :)

Första skoldagen var helt okej, dock inte lika exciting som jag hade förväntat mig, men helt okej :) Eftersom jag hade min första cheerträning dagen efter jag kom hit så kände jag ju redan några från laget och så, och hade dessutom träffat min värdbrors kompisar :) Plus att både min värdbror och värdsyster går på min skola, så pretty easy :)

cheerleadingdräkterna var inte alls speciellt dyra, det var uniformen, skor, warm-ups och träningst-shirt för $320, vilket är ca 2000 kr :) Jag vet att förra året kostade allting över $1000 för dom i laget, så jag kände att jag kom rätt år ;)

Det jag betalar själv är kläder, smink, hygienartiklar (dock inte schampo och balsam eller typ tandkräm, men om jag vill ha typ hårinpackning eller ansiktskräm eller något sådant  betalar jag det själv), sen allting som har med skolan att göra, som skollunch, avgift för vissa klasser, cheeruniformen osv.  Om jag är med mina värdföräldrar och vill ha typ en cola så köper dom det åt mig, och dom betalar alltid om vi är ute och äter :)

 




Lämna en kommentar här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback