+Christmas eve

Julafton... Dagen har tillbringats med att laga maaassa mat och kakor och pajer och grejer, slå in de sista julklapparna osv :)  Har kollat på Nalle Puh's Jul, Mr. Scrootch (stavning?) med Kalle Anka och Musse Pigg, Grinchen, och nu, Sagan om Ringen ;) Vi kollade också på filmen som mina päron i Sverige skickade, det var en dvd med filmer från Tibro Lucia 2009, året då jag var med :) Så vi hade den musiken på samtidigt som vi åt, och snacka vilken julstämning jag fick!

Sen ringde Josse, Christian, Mamma och Pappa också, så har pratat i telefon med dom, och sen skypat med dom från Mammas nya Ipad2 som hon (Och Pappa..) fick i julklapp av "Tomten... Sa till dom att jag inte kommer hem i sommar om jag inte också får en Ipad2 av "Tomten" :) Riktigt grymt hot tycket jag!

Och kakor har vi bakat massor idag, glömde ta kort på dom dock.. Men vi har gjort Pumpkin Pie, Chokladfudge, peanutbutterfudge, sugarcookies och annat gott ;)

Har inte haft någon speciell hemlängtan idag, trodde jag skulle gråta och grejer idag, men så blev det inte :) Tror allt blev mycket lättare med att jag inte kollade på Kalle Anka eller öppnade några julklappar från Sverige som jag vet att många andra utbytesstudenter har gjort idag :) Många har köpt glögg, bakat lussekatter och pepparkakor, knäck, ischoklad osv, men jag går All In för amerikansk jul, så inget sånt för mig! Tror att det har hjälp massor faktist :)

Vi har också lagt ut alla julklappar under granen :) Eller iallafall vi barn :) Vi har inte kunnat göra det tidigare eftersom katterna hade rivit sönder allt ;)

Just nu ligger jag med Sassy i min säng och ska kolla klart på Sagan om Ringen ;) Sen ska jag sova, för imorgon ska vi upp kl 8 och öppna julklappar innan värdgrandma kommer, för då ska jag, Melissa, Brian och Brian rymma iväg till kyrkan och gömma oss ;)

Godnatt, och GOD JUL!

 




Lämna en kommentar här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback