+High School drama

Wow.. Gick till skolan i morse och trodde på ännu en halvtråkig dag på High School, med lite halvsega klasser och inget speciellt, förutom the AMC matte testet jag hade.

Oj så fel jag hade... Under 4th period release satt jag i the library när Emma kom in, så vi började snacka lite, och sen frågade hon om jag sett vad en tjej som heter Hillary hade skrivit på facebook dagen innan, svarade nej, så Emma visade mig på sin mobil. Och Hillary tar verklien priset på allt jag varit med om här... Detta är vad hon skrev "So I'm writing on my satire, about the "Skirt droppers" cheer squad who went to fake nationals that they invited themselves to". Vi gick och pratade med Coach Henggeler om det lite och så, men sen var det inget mer med det.

Under 7th period, min yearbookclass, har jag Ms. Murillo som också har English, och det är hon som har gett eleverna i sina engelskaklasser uppgiften att skriva en satire (typ en uppsats där man gör kul av någon... making fun of... på ett roligt och snällt sätt, eller också hur något är typ dumt och borde göras bättre osv...) så hon hade fått in alla under dagen, och så läste hon några för oss. Hillary och en kille som heter Andrew gick bara alldeles för långt. Man får inte nämna några namn, så alla gör typ om namnen och sånt, men i deras fattade man ändå vem de snackade om. Hillary skrev iallafall om "Skirt droppers cheer squad" och iprincip samma sak som på facebook kvällen innan, medan Andrew skrev om 4 tjejer i laget, och med beskrivningarna förstod man verkligen vilka de var.. Han skrev hur "slutty" dom var, att dom alla skulle ha 8 könssjukdomar och minst 6 barn när de var 25 och att de bara ville ha massa killar hela tiden... Alltså det var verkligen extremt, så det blev massa snack med coacher efter skolan, och det är typ som tredje världskriget har brutit ut på skolan... Det är inte bara cheerleaders det skrivs om, det är om killarnas basketlag, personer som klär sig i alldeles för lite kläder osv. Extremt! Ms. Murillo sa att hon verkligen inte skulle ha den här uppgiften nästa år.. Även om det har fungerat tidigare år.

 

Iallafall, som jag skrev i början av inlägget så gjorde jag ett mattetest idag som heter AMC - American Mathematic Competition. Det är ett grymt svårt matteprov som skolan får betala för för att vissa elever ska få göra det. Man har 75 min på sig, och det  är 25 frågor. All frågor var liksom problemlösning, och en liten historia till det typ, vilket gjorde allt svårt för mig eftersom det var så många svåra amerikanska ord.. 6 poäng om man svarade rätt, 0 poäng om man svarade fel, och 1,5 poäng om man lämnade blankt, så visste man inte lämnade man blankt. Svarade på 9 av de 25 frågorna.. Väntar spänt på resultatet nu! Som minst kan jag ha 17 poäng tror jag det är, och som max 74 om man minns rätt :) Max poäng totalt är 150. Av de som redan var rättade var killen med det högsta betyget uppe på 64 poäng tror jag, så vore grymt och jag slog det! Om man klarar sig bra så kan man iallafall på stipendium och grejer :) Men vissa frågor var extrema... Jag fattade verkligen ingenting...

 

Dessutom fyllde min värdbror Brian 16 idag! Han fick ett gevär och bluetooth headset till sitt PS3 :) Sen har vi en till present som är på väg till honom ;)

 

Och juste! Jag har skrivit ipp mig för Track and Field idag! Kommer dock bara göra det om jag inte kommer med i Softball-laget, men iallafall ;) Haha track är ju nästan något man måste göra som utbytesstudent, alla foreigners verkar ju göra det haha..

 
 



Lämna en kommentar här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback