+Fråga!

Hej. Jag har en väldigt viktig fråga som jag önskar att du svarade på :) Jag ska åka som utbytes student å 12-13 och jag skulle vilja vara med i cheerleading gruppen :) Är du bra på cheerleading från förut, har du någon erfarenhet ? Hur ofta tränar ni ? Är det svårt ? Får man välja vilken position man vill ha typ om man vill lyfta upp andra o.s.v... ?
Berätta allmänt mer om cheerleading eftersom det är så intressant ^^

Svar; Hejsan! jag har hållt på med cheerleading sedan mitten av 2010, så jag har erfarenhet av det :) Här tränar vi 3 ggr i veckan, plus två matcher varje vecka. Så vi har cheerleading varje vardag :) Alltså jag tycker inte det är så svårt, men det är för att jag lär mig så himla snabbt (lärde mig två danser, 3 ramsor och the fight song på två träningar). Om position, så är det klart att man kan säga till om vad man vill vara, men dom kollar på om du har någon tidigare erfarenhet inom någon position, och också din kroppsbyggnad. Om du är kort och smal, blir du troligtvis topp, om du är typ medel, så blir det bas, och är du lång blir du bakperson :)

Cheerleading i USA är waaayy different från sverige, det är verkligen som på film, när dom står där på sidlinen och sparkar och hoppar toetouch och sånt, riktigt kul! Vi bär också uniformerna i skolan när det är gameday :) Just nu bär jag uniformen när det är Junior varsity match, eftersom ja glånar uniform av en av tjejerna i varsity, men när min kommer kanske ja gkommer bära uniformen i skolan både gameday för JV och varsity :)




Lämna en kommentar här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback