+Nationals

Dallas, Texas 6 Januari-9 Januari 2012.

Det bästa jag någonsin gjort!

 

6 Januari: 

Vi kom dit på fredagen, spenderade tid på hotellet innan vi på kvällen begav oss till Dallas Convention Center för 45min träning, 15 min på en "rand" matta, 15 min två rands mattor och 15 min på fullstor matta. Gick väl helt okej :) Sedan åt vi kvällsmat inne i Plaza Mall saken som var connected med vårat hotell (Sheraton). Blev kinamat för min del :) Vi gick och lade oss vid 10-11 på kvällen :)

 

7 Januari: 

Våran coach ringde och väckte oss vid 8.30, då vi fick gå till hennes rum och hämta frukost. Muffins, Poptarts, vatten, granola bars och banan :) Vi gjorde iordning vårat smink och hår, bytte om till våra uniformer, packade väskorna och drog sedan med the shuttle bus till DCC (Dallas Convention center) runt 11. Chillade lite, tills vi började värma upp vid 12 för vårat första framträdande som var Game Time - Sideline cheer som startade kl 1. Vid 3 var det dags att framföra våran Fight Song. Efter det gick vi till McDonalds och åt, och gick tillbaka för prisutdelning för Game Time. Vi slutade på 28 plats i Fight Song (för att vi inte hade någon maskot...) och 32 plats i sideline cheer (för domarna tyckte det var för mycket som en preformance cheer). Sedan gick vi och kollade på lite kläder och sånt, innan vi började värma upp vårat big preformance som vi hade kl 9 den kvällen. Denna gången vi framträdde räknades våra poäng som 20% av det totala. vilket var tur, så dåligt som det gick... Vi åkte tillbaka till hotellet efter det iallafall, gick ner till hotellets sportbar och åt middag, blev ceasar-sallad, vatten och friterade lökringar för min del. Haha min coach tyckte jag var den nyttigaste personen på jorden typ.. Vi gick och lade oss runt 12, halv ett tror jag..

 

8 Januari: 

Vaknade runt 10, gjorde oss iordning i vardagskläder och så gick vi ut och åt! Vi gick till ett ganska coolt ställe som hette Dick's Last Resort, vilket var typ ett skoj-ställe där personalen skämtade och var jätteoförskämda osv :) Medan vi väntade på maten gjorde de hattar till oss med roliga texter på, som tex. Jakes som hade "I learned how to kiss with my life-size Selena Gomes doll", eller Liz's som hade "When I grow up I wanna be a man" eller min som hade "Fake blonde, still dumb". Haha vi skraddade så vi grät!

Sen gick vi runt lite i Dallas, tog kort och shoppade lite. Köpte kvällsmat osv. Gick tillbaka till hotellet och började göra oss iordning för tävling igen. Så vid 4 ungefär begav vi oss mot DCC igen, kollade lite på andra lag som tävlade, köpte lite mer kläder och grejer, och sedan värma upp för vårat framträdande igen! Denna gång gjorde vi ett riktigt grymt jobb! Vi var alla så sjukt glada efteråt!

Satte oss och kollade på de andra lagen medan vi väntade på prisutdelning. Våran division var såklart sist... Mellan prisutdelningarna sprang Hawaiis enda lag runt och delade ut halsband, så sjukt snällt av dom!

Vi slutade på sjätte plats i våran divison Small Advanced Coed High School, så vi är nu sjätte bästa skolan i USA! Iallafall i den divisionen ;)

 

9 Januari: 

V gjorde inte så mycket, packade ihop våra saker, gick till the Mall och köpte lite souvenirer och grejer, åt lunch osv. Sedan runt 1-2 begav vi oss ännu en gång mot flygplatsen för att åka hem till Idaho igen.. Vi boardade planet vid 4 ungefär, vi kom inte iväg förrän 6 för att något var fel med planet... Eftersom vi dessutom hade ett anknytande flyg i Denver var vi rädda för att vi skulle missa det och bli tvugna att stanna i Denver under natten (Vilket iallafall jag, Jake och Allanna inte hade något emot) så ringde folk och fixade så att planet väntade på oss. Vi landade i Boise, Idaho bara 20 min försenat!

 
 

 




Lämna en kommentar här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback